Kokkuvõte avaseminarist

10. veebruaril toimus lastemuuseumis Miiamilla „Avatud mänguväljade“ avaseminar. Kohale tuli ligi 40 muuseumipedagoogi ja külastusjuhti Tallinna, Tartu, Haapsalu ja Palamuse muuseumidest.

Avaseminaril osalejad said ülevaate muuseumifestivali põhimõtetest, struktuurist ja ajakavast. Rääkisime läbi, mis on „Avatud mänguväljad“ ja milleks me seda teeme, millega peab osaleja arvestama, mida tähendab mängujuhise loomine. Muuseumifestivali toimkond valib igal aastal ühe teema, mis ühendab muuseume ja suunab mängude loojaid uuest vaatevinklist näitust vaatlema. Seekord, toetudes väljakuulutatud Eesti Rahvajutu ja Digikultuuri teema-aastale ja otsides nende ühiseid nimetajaid, sai festivali teemaks AJAHÄKKERID.

Külalisteks olid Eesti rahvajutu teema-aasta eesvedaja Piret Päär, kelle jutuvestmist edasi anda pole lihtsalt võimalik, ja kunstnik Liisa Kruusmägi, kes on mängujuhiseid illustreerinud algusest peale juba 5 aastat.

Piret Pääri põhiline teema-aasta sõnum on, et rahvajutud aitavad enda sisse vaadata. See on isiklik ja sügav lugude mõtestamine, igaüks nopib jutust oma mõttetera välja, mis aitab üht või teist elus toimuvat mõista.

Üks festivali eesmärkidest on toetada perekeskset kvaliteetaja veetmist. Muuseumikeskkond ja temaatilised tegevused annavad tõuke dialoogi alustamiseks, väärtuste üle arutamiseks ning isiklikke lugude jutustamiseks. Perelugude jutustamine aitab mõista üksteist ja ennast ka. Enesemõistmine lugude kaudu on ühine Piret Pääri sõnumiga.

 

Mis veel avaseminaril jutuks tuli?

Liisa Kruusmägi näitas ja rääkis, millega arvestada, kui mängujuhise teksti antakse kunstnikule üle illustreerimiseks ja kuidas koostöö kunstnikuga võiks ideaalis kulgeda.

Jelena Tšekulajeva rääkis mängujuhiste koostamisest, loetledes hea mängu põhimõtteid.

Jane Meresmaa-Roos jagas oma kogemusi sellest, kuidas üks mängujuhis valmib ja kuidas see tööprotsessis muutub.

 

Koolitused ja ajakava

 

  1. koolitus 2. märts 2020 – LOOVKIRJUTAMINE. Kadri Toomsalu.

Kodune ülesanne mõelda välja eesmärk ja mängu süžee

 

  1. koolitus 30. märts 2020 – DIGInipid noortelt, tegevused ja ülesanded. Tallinna Pae Gümnaasiumi õpilased ja Christina Lään

Kodune ülesanne mõelda välja tegevused ja ülesanded

 

  1. koolitus 20. aprill 2020 – Teksti ja pildi ühendamine. JOONMEEDIA*

Kodune ülesanne piltide lisamine ja tegevuste sõnastamine

Mai 2020 – mängujuhise sisu ja piltide kirjeldused valmis.

Maijuuni: keeletoimetus

Juuni – augusti algus: illustreerimine (kunstniku ja autori koostöö)

Juuliaugust: mängujuhiste tõlkimine

August kuni 7. september: mängujuhiste testimine vastava sihtrühma poolt, vajadusel muudatuste tegemine

 

  1. koolitus 7. september 2020 – Sotsiaalmeedia koolitus. Kristi Hürri*

Kodune ülesanne on seotud väljatöötatud mängujuhise reklaamimisega sotsiaalmeedias

Septembri lõpp – mängujuhiste korrektuur, trükk

 

Festival toimub 10.–25. oktoober 2020

 

  1. koolitus 9. november 2020 – Avatud mänguväljade kokkuvõte ja tagasisidestamine. Kirss tordil.

Järgmise aasta plaanid

 

* koolituste toimumine sõltub „Avatud mänguväljade“ toetustest.

 

Festivali põhiprogrammist saavad võtta osa konkurssi läbinud muuseumid. Konkurss kuulutatakse välja lähimal ajal.

Toetajad: